تبلیغات
انجمن مهندسین مکانیک خودرو تکاب - اندر حكایت كارت سوخت
منوی كاربری

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن !    به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید !    این وبلاگ را به لیست علاقه مندی های خود اضافه كنید !

پیغام مدیر : به شما كاربر گرامی سلام عرض می كنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری كنید . برای آگاهی از امكانات این وبلاگ خواهشمندم كه تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید .

نظرسنجی
میخواهید عکس آموزش تعمیرات خودرو براتون بزارم






آدرس های دیگر
صفحات وبلاگ

لینك به ما / لوگوی دوستان
لینك به ما


لوگوی دوستان

آمار وبلاگ
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

كل نظرات :

ایجاد صفحه : - ثانیه

شنبه 6 بهمن 1386
اندر حكایت كارت سوخت
یكی از بینندگان «كارنا» كه متخصص كامپیوتر است، با انتقاد از بی‌مسئولیتی دستگاه‌های مرتبط و مسئول درباره كارت سوخت در بیان مشكل پیش آمده و پیگیری‌های انجام شده، آورده است:

اینجانب دانشجوی سال آخر دکترای کامپیوتر و استاد دانشگاه زنجان و مدرس دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم این را می‌گویم تا مسئولان محترم کارت سوخت، بدانند با یک فرد عامی کامپیوتر ندیده طرف نیستند.

قصه اینجاست که سند ماشین اینجانب به نام خواهرم است، چون در هنگام خرید، وقت ایشان بازتر از من بود. این هفته از زنجان به تهران آمده بودم که خواستم باک خالی ماشین را پر کنم و با کمال تعجب، کارتم که تا چند وقت قبل کار می‌کرد، از کار افتاد و دستگاه پیام داد: کارت شما در لیست سیاه است. حال اگر من با خانواده در جاده بودم چه اتفاقی می‌افتاد؟

امروز با در دست داشتن همه مدارک ماشین و کارت سوخت به دفتر پستی کوی دانشگاه رفتم تا مشکل را بیابم. ظاهراً مزاحم گپ زدن آقایان شده بودم و با کمی بی‌ادبی گفتند: هم شناسنامه خودت لازم است و هم مالک.

گفتم: عزیز من، من که الان در تهرانم، شناسنامه خواهرم که در زنجان است را از کجا بیاورم؟ نخواستیم کاری کرده و مشکل را حل کنید، بفرمایید مشکل چیست؟ حضرات نیز با ادامه کمی بی‌ادبی، روی اعصاب ما راه رفته، از هرگونه اطلاع‌رسانی دریغ کردند.

بعد به دانشگاه رفتم و سایت‌های پلیس، شرکت نفت، دولت الکترونیک و ... را زیر و رو كردم. الحق که حیف پول، حیف جون یا حیف نون که این سایت‌ها طراحی شدن. ضمنا دیروز در سایت محترم خدمات کارت سوخت، مشکل خود را با همه جزییات ثبت کرده و شماره پیگیری دریافت کردم، ولی خبری از جواب نشد.

من گمان می‌کنم استراتژی دولت محترم در زمینه کارت سوخت، استراتژی پاسکاری است، زیرا در هیچ سایتی هیچ شماره تلفنی برای افرادی که در زمینه کارت سوخت مشکل دارند، نیامده و جالبتر آن‌که در سایت کارت سوخت، بخش «ارتباط با ما» که قاعدتا برای چنین کار بزرگی باید حتی Live Chat داشته باشد، به طرز شرم‌آوری به GuestBook وصل است.

از 118 شماره تلفنهایی از شرکت نفت در ایرانشهر (تنها کلماتی که از آقایان با ادب دستگیرم شد) گرفتم ولی آنها هم طبق روال شماره‌های نهادهای دولتی در ایران همیشه به امور مهمه مشغول بوده وقت پاسخگویی به در راه ماندگان را ندارند.

در آخر به عنوان یک شهروند و نه یک متخصص کامپیوتر، چند پرسش دارم:

1 ـ آیا اگر کسی با اتومبیل قرضی به مسافرت رفت، باید قبلا بداند كه باید شناسنامه تمام اجداد مالک را همراه ببرد؟ تکلیف این همه اتومبیل که به نام نیستند، چه می‌شود؟

2 ـ این سایت‌های به دردنخور که تاریخ آخرین بروزرسانی برخی از آنها مربوط به آغاز طرح سهمیه بندی است، به چه درد می‌خورند؟

3 ـ اگر من نصفه شب با خانواده در راه مانده بودم، تکلیف چه بود؟

4 ـ و سرانجام چه فرد، نهادی، شماره تلفنی و... مسئول نهایی پاسخگویی به شکایات در زمینه کارت هوشمند است؟

یک پرسش هم به عنوان یک متخصص کامپیوتر دارم:

این سایت‌های بسیار پیشرفته توسط چه شرکت‌ها و با چه استاندارهایی و نظارت‌هایی راه‌اندازی شده‌اند؟

چرا به حال خود رها شده‌اند؟ به عنوان یک شهروند حق دارم بدانم چه هزینه‌ای از بیت‌المال برای این سایت‌ها صرف شده؟ آیا اصولاً گردش کار فرمال Formal Work Flow برای کارت هوشمند، دست‌كم یک بار انجام شده که همه روزه شاهد مشکلات پیش‌بینی نشده نشویم.

در پایان، از گرداندگان محترم سایت «كارنا» خواهشمندم به احترام این‌که اینجانب شهروند این کشور و خواننده همیشگی سایت شما هستم، این پیام من را انتشار نمایند، شاید به این روش، گرهی از كار مردمی که ابزار رسانه‌ای ندارند، باز‌ شود و شاهد در راه ماندن بیگناهان نباشیم.

نوشته شده توسط فریدون ساعت 07:01 ق.ظ موضوع مطلب :‌ کارت هوشمند سوخت ,

ویرایش شده در - و ساعت -

لینك ثابت | نظرات ()


This Template Designed By Theme.MihanBlog.Com And Davood Jafari