تبلیغات
انجمن مهندسین مکانیک خودرو تکاب - ای دبلیو جی ۴
منوی كاربری

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن !    به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید !    این وبلاگ را به لیست علاقه مندی های خود اضافه كنید !

پیغام مدیر : به شما كاربر گرامی سلام عرض می كنم . امیدوارم در این وبلاگ دقایقی خوبی را سپری كنید . برای آگاهی از امكانات این وبلاگ خواهشمندم كه تا آخر صفحه این وبلاگ را مشاهده نمایید .

نظرسنجی
میخواهید عکس آموزش تعمیرات خودرو براتون بزارم






آدرس های دیگر
صفحات وبلاگ

لینك به ما / لوگوی دوستان
لینك به ما


لوگوی دوستان

آمار وبلاگ
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

كل نظرات :

ایجاد صفحه : - ثانیه

سه شنبه 8 مرداد 1387
ای دبلیو جی ۴

یکی از موتورهای نسل جدید ست که برای جایگزینی اکس یودر نظر گرفته شده است حجم سیلندرهای این

 

موتور ازسیلندرهای ایکس یو بیشتر است وبعنوان واحد مرکزی نیرو در موتورهای شاخه اچ در نظرگرفته

 

شده است در این نوع موتور هوابه صورت فشار به اگزوز پمپ میشود وبا استاندارت ال3وال4سازگار است

 

ودارای 3ویژگی جدید میباشد و واحدی معادل دو شافت متوازن کننده در داخل کارتل نصب شده است سیسیتم

 

تایمینگ جدیدوباسیستم ورودسوپاپ جدیدیا بی دی سی شیر گاز موتوریزه وبرای شناسایی قطعات وابعاد در

 

کنار موتور چند عدد نوشته وجود داردو دارای چهار سیندر خطی و حجمی برابر با 2231متر مکعب میباشد

 

قدرت این موتور درهر 5650دور در دقیقه برابر است با 116کیلووات ویا160سب بخار میباشد حداقل

 

گشتاور این موتور در3900دور در دقیقه برابر است با 21.7دکا نیوتون متر.وحداکثر دور این موتور 6500

 

دور در دقیقه خواهد بود          تشریح أااااااااااااااااااااجزاء

 

طرح روبه رویهموتو مانند موتور های ای دبلیومیباشد بلوکه سیلندر را از یکآلیژسبک ساخته اند که در

 

مرحله ریخته گری سیلندرهای چدنی بر روی آن نصب میگرددکارتل از آلیاژآلمنیو ساخته شده است                                                     

 

مللنگ از چدن ساخته شده است و دارای 8وزنه متعادل کننده می باشد.و یک چرخ دنده حلقوی برروی

 

سومین وزنه نصب گردیده است و وزن فلایویل کاهش یافته و شاتوندرای یاتاقانهای صیقلی میباشد.

 

پیستونهاشکلظاهرشان از گرافیت میباشد و گژنپین آن با فشار نصب میگردد پیستونهای آن به وسیله

 

اسپری که در داخل محفظ قرار گرفته است خنک میشودسرسیلندر آن دارای 2میل سوپاپ میباشد وهر سوپاپ

 

برای خود یک روپوش دارد(سرسوپاپ). شناسایی بلوکه و سر سیلندر بوسیله یک سوراخ جای پیچ

 

گوشتی امکا ن پذیر است در شکل کاملّا معلوم میباشد در سرسیلندر این ماشین جدید منافضی برای خروج

 

بخار تعبیه گردیده است و وزن سوپاپها کاهش چشم گیری داشته است  ولی (تایپت و واشر چند لایه)چندان

 

تغییری نکرده اندو جنس سوپاپها از مواد کامپیوسیت میباشد  وسوپاپهای ورودی دارای جدا کنندهای

 

روغن هستند ویک اویل پمپ مکانیکی در قسمت آخر میل لنگ نصب میگردد یک واحد گرمایی آب وروغن

 

در کنار فیلتر روغن نصب گردیده است و این روغن برگردان به وسیله نیروی گریز از مرکز روغن را جدا

 

میکند شیارهای برگشتی سوراخ بلوکه سیلندر ارتباط مستقیمس با این روغن برگردان دارد بخار روغن در

 

لوله های مختلفی جریان داردکه از منافض بین سیلندر 1و2نصب گردیده است بار روغ بعد ازجذب وارد

 

فیلترهواوشلنگ جریا گاز میگردد و روغن تصفیه شده توسط یک شلنگ به کارتل برگردانده خواهد شد 

نوشته شده توسط فریدون ساعت 01:07 ق.ظ موضوع مطلب :‌ اخبار خودروخارجی ,

ویرایش شده در - و ساعت -

لینك ثابت | نظرات ()


This Template Designed By Theme.MihanBlog.Com And Davood Jafari